ایران اعمال ضد بشری رژيم اسرائیل درباره فلسطینیان را محکوم کرد

تاریخ: 05:00, 12-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 12 نوامبر 2015 میلادی برابر با 21 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعمال ناقض حقوق مردم فلسطین توسط اسرائیل را بشدت محکوم کرد.
بنا بر این گزارش، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه طی سخنرانی در کمیته سیاسی این سازمان از طرف جنبش غیرمتعهدها، اعمال ناقض حقوق مردم فلسطین توسط اسرائیل، عدم همکاری آن کشور با کمیته تحقیق سازمان ملل متحد و نیز سیاست‌های آن رژیم در نقض حقوق بشر مردم فلسطین و سایر اعراب ساکن سرزمین های اشغالی از جمله ساکنین بلندی های جولان سوریه را مورد انتقاد قرار داد و آن را بشدت محکوم کرد.
غلامحسین دهقانی در بخشی از سخنان خود ضمن برشمردن جنایات متعدد رژیم اسرائیل در فلسطین، گسترش ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی را به عنوان یکی از عوامل درگیری میان اسرائیل و فلسطینیان قلمداد و آن را محکوم کرد.  وی در خصوص نقض سیستماتیک حقوق بشر، ویرانی خانه‌های مردم، اجبار مردم فلسطین به کوچ اجباری، دستگیری و بازداشت کودکان و زنان فلسطینی، وضعیت وخیم زندانیان دربند رژیم اسرائیل به آن کشور هشدار داد و از جامعه بین‌المللی خواست که نسبت به این خشونت ها اقدام مقتضی به عمل آورند.
سفیر ایران در پایان سخنرانی خود تعهد همیشگی جنبش غیر متعهدها برای نیل به یک راه حل عادلانه و جامع برای حل مسئله فلسطین را مورد تصریح قرار داد و از احقاق حقوق لاینفک مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و داشتن یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس حمایت کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: