قرارداد صادرات گاز ايران به عراق امضا شد

تاریخ: 08:59, 12-11-2015.

تهران. پنج شنبه، 12 نوامبر 2015 میلادی برابر با 21 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، قرارداد صادرات گاز ایران به منطقه بصره عراق و الحاقیه افزایش حجم صادرات گاز به منطقه بغداد، بعد از ظهر دیروز در تهران باحضور وزیر نفت ایران به امضای مقامات دو کشور رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این قرارداد که به امضای معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و معاون وزیر برق عراق رسید، ایران روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز به منطقه بصره عراق صادر می کند.
همچنین بر اساس قرارداد اصلی صادرات گاز ایران به عراق (بغداد)، پیش از الحاقیه ای که دیروز به امضا رسید ایران باید روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز به عراق صادر می کرد که این مقدار با امضای الحاقیه به 35 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافت.
مدت این قرارداد نیز طبق توافق طرفین از چهار به شش سال افزایش می یابد و قرار است گاز صادراتی ایران، بیشتر در نیروگاه های برق عراق استفاده شود.
طبق برنامه، صادرات گاز به عراق با حجم روزانه چهار میلیون متر مکعب آغاز می شود و به تدریج و بر اساس برنامه زمان بندی، تا 35 میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

به اشتراک گذاشتن اخبار: