ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:07 | ژوئن30 تهران

ایران اتوبوس ايدز در غرب تهران مستقر کرد

تاریخ: 09:46, 11-11-2015.

تهران. چهارشنبه، 11 نوامبر 2015 میلادی برابر با 20 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: از دیروز تا 18 روز آینده هر روز ساعت 15 تا 17 اتوبوس ایدز در غرب تهران خدمات رایگان شناسایی و تست ایدز ارائه می دهد.
بنا بر این گزارش، دکتر صداقت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به همکاری موسسات خیریه و مردم نهاد با شهرداری تهران و وزارت بهداشت ایران در این طرح افزود: افزایش دسترسی به اطلاعات و آموزش‌های لازم درباره ویروس اچ ای وی و دسترسی جمعیت عمومی به این اطلاعات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اجرایی این طرح است.
صداقت با بیان اینکه این اتوبوس در اولین روز کاری خود در ایستگاه شهرک غرب مقابل مرکز تجاری میلاد نور توقف داشته است گفت: پنج کارشناس آموزش دیده از داوطلبان اطلاعات لازم را دریافت و مشاوره های مورد نیاز را ارائه می دهند، ضمن اینکه با کیت‌های تشخیص سریع اچ‌ آی ‌وی آزمایش های لازم انجام می شود.
رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت افزود: اگر آزمایش کسی مثبت بود باید برای پیگیری‌های بعدی به مراکز ما مراجعه کند و در صورتی‌که کسی رفتار پرخطر جنسی داشته است اما جواب آزمایش منفی باشد باید برای اطمینان بیشتر آزمایش را تکرار کنند، خدمات ارائه شده در مراجعه‌های بعدی این افراد نیز کاملاً رایگان است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: