وزرای اقتصاد ارمنستان و ارتباطات ايران در تهران دیدار کردند

تاریخ: 06:41, 10-11-2015.

تهران. سه شنبه، 10 نوامبر 2015 میلادی برابر با 19 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر اقتصاد ارمنستان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، محمود واعظی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: در این دیدار، چگونگی گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور بحث و بررسی شد.
وی افزود: دو کشور درباره گسترش همکاری های اقتصادی به خصوص در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدگاه های مشترکی دارند.
واعظی با اشاره به اینکه وزیر اقتصاد ارمنستان را در این سفر مقامات بسیاری از این کشور همراهی کردند، گفت: در حوزه ارتباطات قرار است در زمینه های اینترنت، پست، تحقیق و پژوهش روابط دو کشور گسترش یابد و بخش خصوصی نیز در این زمینه فعال شود.
وزیر اقتصاد ارمنستان نیز پس از این دیدار با اشاره به دوستی دیرینه ایران و ارمنستان افزود: این دوستی دیرینه باید زمینه و بستر گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور را فراهم کند.
کارن شامارتیان افزود: مطمئن هستم در چارچوب همکاری بخش های خصوصی و دولتی ایران و ارمنستان می توانیم زمینه های توسعه همکاری ها میان دو کشور را در شرایط کنونی و آینده مد نظر قرار دهیم.
وی با اشاره به زمینه های بالفعل برای توسعه روابط دوجانبه گفت: ایران و ارمنستان می توانند از بستر اتحادیه همکاری های اوراسیا برای توسعه همکاری های فیمابین استفاده کنند.
وزیر اقتصاد ارمنستان همچنین افزود: وظیفه داریم درهای بازارهای دو کشور را برای حضور بخش خصوصی باز کنیم و دولت ارمنستان آمادگی دارد زمینه لازم را برای حضور بخش خصوصی ایران در این کشور فراهم آورد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: