ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

10:57 | جولای03 تهران

محکومیت پنج شيعه بحرينی به جرم انتقال اطلاعات به ايران

تاریخ: 06:54, 06-11-2015.

تهران. جمعه، 6 نوامبر 2015 میلادی برابر با 15 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی،‌ دادگاه منامه روز پنج شنبه پنج شیعه بحرینی را به جرم انتقال اطلاعات به ایران به حبس ابد و خلع تابعیت محکوم کرد.
بنا بر این گزارش، یک منبع قضایی اعلام کرد این پنج نفر- که سه نفر از آنها به ایران فرار کرده اند- به جرم برقراری ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به منظور ارتکاب حملات در بحرین تحت پیگرد قرار گرفتند.
این منبع اعلام کرد دو متهم دیگر که در دادگاه حاضر شدند این اتهامات را تکذیب و اعلام کردند  این اعترافات تحت شکنجه از آنها گرفته شده است.
مقامات بحرین روز چهارشنبه اعلام کردند یک سازمان تروریستی وابسته به ایران را منهدم و 47 نفر را دستگیر کرده اند.
به گفته این مقامات به این ترتیب وقوع حملاتی قریب الوقوع در این کشور خنثی شد.
این خبر در فضایی پرتنش بین بحرین و ایران اعلام شد. منامه سفیر این کشور در تهران را فراخواند و ماه گذشته کاردار ایران در بحرین را عنصر نامطلوب  خواند.
منامه روز چهارشنبه باردیگر تهران را به مداخله در امور داخلی بحرین و تلاش برای بی ثبات کردن این کشور از طریق حملات تروریستی متهم کرد.
بحرین از آغاز سرکوب جنبش اعتراضی شیعیان در سال 2011 به صحنه خشونت ها تبدیل شده است. شیعیان بحرین خواهان اصلاحات سیاسی در نظام سنی حاکم بر این کشور هستند. شیعیان اکثریت مردم این کشور را تشکیل می دهند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: