ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

11:20 | جولای03 تهران

ايران و روسيه همکاری های حقوقی و قضايی توسعه می دهند

تاریخ: 09:07, 06-11-2015.

تهران. جمعه، 6 نوامبر 2015 میلادی برابر با 15 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در دیدار با دادستان کل فدراسیون روسیه بر لزوم تقویت همکاری های حقوقی و قضایی ایران و روسیه تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در دیدار با یوری چایکا، با اشاره به اینکه سطح روابط دو کشور به سطوح راهبردی رسیده است و در موضوعات مختلف بین المللی منطقه ای و دوجانبه همکاری های مطلوبی وجود دارد، گفت: این روابط در زمینه قضایی هم رو به توسعه است.
وی افزود: روابط وزارتخانه های دادگستری دو کشور هم رو به گسترش است و در حاشیه کنفرانس مبارزه با فساد در سنت پترزبورگ یادداشت تفاهمی امضا شد و سند دیگری هم برای مبادله مجرمین در آینده نزدیک امضا خواهد شد.
وزیر دادگستری گفت: توسعه روابط در همه جوانب نیازمند توسعه و تحکیم ابعاد حقوقی و قضایی است و بی تردید نقش دادستانی روسیه در این زمینه تعیین کننده است.
وی با اشاره به اینکه ایران و روسیه دشمنان مشترکی دارند، گفت: باید زمینه همکاری در موضوعاتی همچون حقوق بشر و توسعه همکاری ها در مبارزه با مجرمان در سطوح مختلف توسعه یابد.
یوری چایکا، دادستان کل روسیه هم در این دیدار بر همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با فساد به ویژه مفاسد اقتصادی و پولشویی تاکید کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: