ایران آمار واردات از آمريکا را اعلام کرد

تاریخ: 15:50, 04-11-2015.

تهران. چهارشنبه، 4 نوامبر 2015 میلادی برابر با 13 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سازمان توسعه تجارت ایران در واکنش به خبر منتشر شده با عنوان فهرست 119 قلم کالای وارداتی از آمریکا، اعلام کرد: واردات ایران از امریکا در 6 ماه نخست امسال تنها 19 هزار تن بوده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت ایران در جوابیه این سازمان آمده است:  بر طبق آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی گمرک ایران میزان واردات کشورمان از آمریکا در شش ماه اول سال جاری، 19.7 هزار تن و به ارزش 37 میلیون دلار بوده است.
در این مدت 15 قلم عمده واردات از ایالات متحده آمریکا مربوط به خمیرچوب شیمیایی، سایر داروهایی که تولید داخل ندارند، مکمل‌های دارویی، وسایل و ابزار مورد استفاده در علوم پزشکی و جراحی، اعضای مصنوعی بدن انسان، دستگاه‌های برقی تشخیص بیماری، دستگاه‌های توموگرافی، دریچه قلب و سایر موارد است که این اقلام 95 درصد از وزن و 73.5 درصد از کل ارزش دلاری مجموع واردات مذکور را به خود اختصاص داده است.
یکی از خبرگزاری ها در خبر مورد اشاره در میزان واردات کالا از آمریکا دچار اشتباه شده و آماری خلاف واقع و غیرکارشناسی را ارائه کرده است، به طوری که جمع وزنی واردات از آمریکا طی شش ماهه اول سال جاری به میزان 19 میلیون تن درج شده در حالی که رقم واقعی آن 19 هزار تن است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: