ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:21 | مه18 تهران

صربستان خواستار گسترش روابط تجاری با ايران شد

تاریخ: 02:21, 03-11-2015.

تهران. سه شنبه، 3 نوامبر 2015 میلادی برابر با 12 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر تجارت، گردشگری، مخابرات و فرستاده ویژه رئیس جمهور صربستان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار گسترش روابط همه جانبه به ویژه در حوزه اقتصاد و تجارت شد.
بنا بر این گزارش، راسین لیانیچ که سمت معاون نخست وزیر صربستان را نیز بر عهده دارد در دیدار دیشب خود با نعمت زاده افزود: ارتقای روابط ایران و صربستان به دلیل جایگاه ویژه دو کشور در خاورمیانه و شبه جزیره بالکان دارای اهمیت فوق العاده است.
وی تشکیل کمیسیون مشترک بین دو کشور را نقطه عطف در عرصه های مختلف به ویژه تجاری خواند و تاکید کرد: افتتاح دفتر نمایندگی منطقه ای ایران در بلگراد اهمیت بالایی برای ما دارد.
فرستاده ویژه رئیس جمهور صربستان گفت: در این سفر دو وزیر انرژی و اقتصاد و همچنین بازرگانان صربستان مرا همراهی می کنند و با بازرگانان ایرانی گفتگوهای تخصصی خواهیم داشت.
نعمت زاده نیز در این دیدار تصریح کرد: علاوه بر تجارت باید بر نامه های درازمدت و همکاری های مشترک را آغاز کنیم و در این راه می توانیم از ظرفیت های صنعتی، تجاری و بازرگانی صربستان استفاده کنیم.
وی گفت: ایران نیز از نظر منابع طبیعی، هیدروکربورها، معادن و نیروی انسانی کشوری با ظرفیتی است که می تواند منشا همکاری های گسترده باشد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: