ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:21 | مه18 تهران

ايران اجرای توافق هسته ای را آغاز کرده است

تاریخ: 03:12, 03-11-2015.

تهران. سه شنبه، 3 نوامبر 2015 میلادی برابر با 12 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به ژاپن سفر کرده است اعلام کرد ایران بر اساس مفاد توافقنامه هسته ای با شش قدرت جهانی در ماه ژوییه، عملیات کاهش تعداد سانتریفوژهای غنی سازی اورانیوم را آغاز کرده است.
بنا بر این گزارش، به نقل از خبرگزاری کیودوی ژاپن، صالحی گفت:‌ ما کارهای اولیه را در زمینه اجرای توافق هسته ای آغاز کرده ایم.
وی افزود این تدابیر کاهش تعداد ماشین های سانتریفوژ فعال را شامل می شود.
بر اساس توافقنامه چهارده ژوییه ایران قرار است تحت نظارت سازمان ملل متحد برنامه هسته ای خود را به ازای برچیده شدن تحریمها محدود سازد .
در تحولی جداگانه که به نظر می رسد تاییدی بر آغاز اجرای مفاد توافق هسته ای باشد ، بیست تن از نمایندگان مجلس ایران در نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور به جمع آوری سانتریفوژها در دو تاسیسات غنی سازی در نطنز و فردو اعتراض کردند.
این نمایندگان اعلام کردند: در کمال تاسف در دو روز گذشته برخی از پیمانکاران وارد تاسیسات فردو شدند و کار برچیدن سانتریفوژها را اغاز کردند، آنها گفتند این کار طی دو هفته به انجام خواهد رسید.
آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران به طور مشروط توافق هسته ای را تایید کرد ولی نمایندگان می گویند شروع روند اجرای مفاد توافقنامه هسته ای به این زودی، با فرامین رهبری مغایرت دارد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: