ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:09 | جولای02 تهران

ايران و ايتاليا توافقنامه هوايی امضا کردند

تاریخ: 08:41, 02-11-2015.

تهران. دوشنبه، 2 نوامبر 2015 میلادی برابر با 11 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران و ایتالیا روابط خود را در زمینه رفت و آمد هوایی گسترش می دهند.
بنا بر این گزارش، ایتالیا و ایران در زمینه تغییر تفاهم نامه های امضاء‌ شده (پیشین) دوجانبه درباره رفت و آمد هوایی به توافق رسیدند.
در همین زمینه، سازمان ملی هوانوردی ایتالیا در گزارشی اعلام کرد،‌ این توافق در تاریخ های بیست و هشتم و بیست و نهم ماه اکتبر سال 2015 میلادی به ریاست آلسیو کوآرانتا رئیس این سازمان و نمایندگانی از وزارت راه و شهرسازی و نیز هیات هایی از شرکت های فعال در زمینه راه و شهر سازی و نیز شرکت های فنی ایرانی،‌ بدست آمده است.
بر همین اساس،‌ سازمان ملی هوانوردی ایتالیا اعلام کرد،‌ با توجه به اینکه توافق نامه قبلی پاسخگوی نیازهای بازار و افزایش تقاضای رفت و آمد میان دو کشور نبود، ‌در توافق نامه جدید،‌ توسعه شیوه های عملیاتی حمل و نقل هوایی در نظر گرفته شده است. در این توافق نامه،‌ توسعه آتی رفت و آمد هوایی نیز در نظر گرفته شده است. جدول مسیر یابی نیز بدون تغییر باقی ماند.
سازمان ملی هوانوردی ایتالیا اعلام کرد، هیات های مذاکره کننده هر دو طرف ایتالیایی و ایرانی همچنین یک توافقنامه جدید هوایی منطبق با قوانین اروپا امضاء‌ کردند که برای امضای سند رسمی، در اختیار مقامات قرار خواهد گرفت.
این سازمان در ادامه گزارش خود افزود،‌ تفاهم نامه های جدید،‌ حاکی از برداشته شدن قدم های بیشتری برای توسعه عملی روابط میان ایتالیا و ایران در بخش هواپیمایی کشوری، با کمک به بازار و منافع تجاری هر دو کشور است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: