ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

18:03 | جولای02 تهران

وليد بن طلال خواستار ائتلاف عربستان با اسرائیل در مقابله با ايران شد

تاریخ: 01:45, 30-10-2015.

تهران. جمعه، 30 اکتبر 2015 میلادی برابر با 8 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، به گزارش خبرگزاری سما، ولید بن طلال شاهزاده ثروتمند سعودی روز سه شنبه در مصاحبه ای که با روزنامه کویتی القبس، انجام داد و بخش هایی از آن را پایگاه اینترنتی "ای دبلیو دی نیوز" منتشر کرد موضع خود را در خصوص مردم فلسطین و اشغالگران فاش کرد.
بنا بر این گزارش، این شاهزاده سعودی در این مصاحبه گفته است کشورش باید در مواضع سیاسی خود تجدید نظر کند و راهبردی جدید را برای مقابله با تاثیر روز افزون ایران در کشورهای خلیج فارس تدوین کند و بر این اساس باید برای بازدارندگی هرگونه اقدام احتمالی ایران با توجه به تحولات غافلگیرکننده در سوریه که در پی دخالت روسیه در این کشور به وجود آمده است معاهده دفاعی مشترکی با تل‌آویو امضا کند.
ولید بن طلال می گوید:  هرج و مرج موجود در خاورمیانه مسئله مرگ و زندگی را برای عربستان شکل داده است، من می دانم که ایرانی ها تلاش می کنند نظام سعودی را از مسئله فلسطین کنار بگذارند و برای همین عربستان و اسرائیل باید با تقویت روابط بین خود و تشکیل جبهه متحدی برای خنثی کردن این برنامه بلند پروازانه ایران، توطئه آنها را خنثی کنند.
خبرگزاری کونا، از کویت نیز بخش هایی از اظهارات این شاهزاده سعودی را منتشر کرد که وی گفته است: ریاض و تل‌آویو باید موقتاً توافق کنند چرا که دیگر نمی توان از سیاست عربستان سعودی در بحران عربی اسرائیلی دفاع کرد.
ایران تلاش می کند حضور خود را در دریای مدیترانه از طریق حمایت از نظام بشار اسد در سوریه تقویت کند.


به اشتراک گذاشتن اخبار: