ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

16:27 | جولای05 تهران

ايران حمله هواپيماهای ائتلاف سعودی به بيمارستان يمن را محکوم کرد

تاریخ: 09:54, 28-10-2015.

تهران. چهارشنبه، 28 اکتبر 2015 میلادی برابر با 6 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله هواپیماهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بیمارستان پزشکان بدون مرز و وابسته به یونیسف و سازمان بهداشت جهانی در صعده یمن را به شدت محکوم کرد.
بنا بر این گزارش، مرضیه افخم اظهار داشت: متجاوزان به یمن ویرانی کامل این کشور را هدف قرار داده و بمباران روز مره و بی وقفه شهرهای مختلف شرایط بسیار ناگوار و وخیم انسانی را در این کشور پدید آورده است. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: عربستان و دیگر کشورهای ائتلاف عربی یمن را در مرز فاجعه انسانی قرار داده اند و کینه توزانه تلاش دارند راه های اندک باقیمانده کمک های انسانی و درمانی به مردم یمن را نیز سخت و مسدود نمایند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به بیانیه صریح دبیر کل سازمان ملل متحد در محکومیت این حمله و نام بردن برای نخستین بار از کشور رهبری کننده تجاوز یاد آور شد:  متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی کماکان با سکوت و مواضع ضعیف خود نسبت به جنایات جنگی رخ داده در یمن دست متجاوزین را در انجام جنایات هولناک علیه مردم بی دفاع این کشور بازگذاشته و کار بجایی رسیده که ائتلاف مذکور از حمله به بیمارستان تحت پوشش نهادهای انسان دوستانه بین المللی نیز ابایی ندارد و بی تردید تعلل در ملزم ساختن متجاوزان به پاسخگویی و پذیرش مسئولیت اقدامات مرگبار خود موجب گسترش آشوب، تروریسم و نا أمنی بی سابقه در منطقه شده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: