ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:57 | جولای05 تهران

سفر بزرگترين هيئت تجاری فنلاند به ایران در آذرماه

تاریخ: 01:11, 28-10-2015.

تهران. چهارشنبه، 28 اکتبر 2015 میلادی برابر با 6 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری،  بزودی با حضور برخی از مسئولان ایرانی و تعداد قابل توجهی از نمایندگان شرکت های فنلاندی، سمیناری برای معرفی فضای تجاری و سرمایه گذاری ایران در هلسینکی برگزار می شود.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران، ماتی آنتونن در دیدار با مجید تخت روانچی معاون اروپا- آمریکای وزیر امور خارجه ایران در تهران تصریح کرد: فنلاند مصمم به از سرگیری و توسعه همکاری های اقتصادی به ویژه در زمینه انتقال فناوری، دانش فنی و سرمایه گذاری در بازار ایران است.
معاون اقتصاد خارجی وزارت امور خارجه فنلاند با تبریک توافق هسته ای ایران و 1+5 و تصویب برجام در ایران اظهار داشت: قرار است وزیر تجارت خارجی فنلاند در راس یک هیات 100 نفره از نمایندگان شرکت های مهم فنلاندی در آذر ماه عازم ایران شود.
به گفته این مقام فنلاندی این هیات بزرگترین هیاتی است که تا کنون به سرپرستی وزیر تجارت خارجی فنلاند به سایر کشورها انجام می پذیرد.
آنتونن ضمن اشاره به ایجاد فضای جدید برای همکاری با ایران پس از تفاهم هسته ای، آمادگی فنلاند را برای همکاری با طرف های ایرانی در زمینه های کشاورزی، حفاظت از جنگل، محیط ریست، معدن، صنایع ارتباطی و مدیریت آب و فاضلاب اعلام کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: