آمادگی هلال احمر ايران برای کمک به زلزله زدگان پاکستان و افغانستان

تاریخ: 09:37, 27-10-2015.

تهران. سه شنبه، 27 اکتبر 2015 میلادی برابر با 5 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمعیت هلال احمر ایران در پیامی به همتایان پاکستانی و افغانستانی خود، ضمن تسلیت وقوع زمین لرزه در این کشورها و جان باختن شماری از مردم پاکستان و افغانستان از آمادگی هلال احمر ایران برای اعزام فوری تیم های امدادی و درمانی به پاکستان و افغانستان خبر داد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر ایران، سید امیرمحسن ضیائی در نامه ای خطاب به سعید الهی رئیس جمعیت هلال احمر پاکستان و فاطمه گیلانی رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان با تسلیت و همدردی به خاطر کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم این دو کشور در نتیجه زلزله اخیر، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران بر توانایی هلال احمر پاکستان و افغانستان در رویارویی با چنین سوانح اسفباری کاملاً واقف و مطلع است در عین حال آمادگی خود را برای حمایت از فعالیت های هلال احمر این دو کشور به منظور امداد رسانی به موقع به آسیب دیدگان اعلام کرد.
جمعیت هلال احمر همچنین اعلام کرده است علاوه بر افغانستان و پاکستان کشورهای تاجیکستان و هند نیز متأثر از زمین لرزه 7/7 ریشتری بوده اند بنا بر این جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد تا علاوه بر اعزام تیم های امدادی و درمانی به کشورهای زلزله زده افغانستان و پاکستان نسبت به اعزام تیم های امدادی به دیگر کشورهای زلزله زده نیز اقدام کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: