تاكيد وزيران صنعت ايران و برزيل بر سرمايه گذاری های مشترك

تاریخ: 10:30, 27-10-2015.

تهران. سه شنبه، 27 اکتبر 2015 میلادی برابر با 5 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در دیدار وزیران صنعت ایران و برزیل، زمینه‌ همکاری‌ مشترک تجاری دو کشور و همکاری در تولید برق، صنایع غذایی حلال و هواپیماسازی بررسی شد.
بنا بر این گزارش، محمدرضا نعمت‌زاده در دیدار هیئت تجاری برزیل با اشاره به موقعیت جغرافیایی و بارش‌های مناسب در این کشور گفت: ظرفیت های خوبی برای همکاری در عرصه کشاورزی و ورود به سرمایه‌گذاری وجود دارد و برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران باید ارتباط مستقیم دریایی و هوایی با برزیل برقرار شود و زمینه پروازهای مستقیم میان دو کشور فراهم شود.
نعمت‌زاده یکی دیگر از زمینه ‌های سرمایه‌گذاری مشترک میان ایران و برزیل را استفاده از منابع سرشار هیدروکربنی اعلام کرد.
نعمت‌زاده همچنین افزود: صنایع غذایی به ویژه صنعت غذای حلال از دیگر زمینه های سرمایه‌گذاری مشترک است و ما می‌توانیم غذای حلال را در هر دو کشور تولید و به جهان عرضه کنیم و امروزه حتی در کشورهای غیر مسلمان هم آمار مصرف غذای حلالشان رو به افزایش است.
آرماندو مُنترو وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل هم گفت: رئیس جمهور برزیل روابط با ایران را مهم می‌داند و خواهان گسترش روابط با ایران است.
وی در مورد حمایت برزیل از انرژی هسته‌ای ایران اظهار داشت: برزیل از اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای ایران دفاع کرد و برای رسیدن به توافق، همه به دنبال راه حلی برای حفظ کردن برنامه هسته‌ای ایران بودند.
وزیر صنعت و توسعه تجارت برزیل با اظهار تاسف از اینکه روابط تجاری در شأن دو کشور نیست، تصریح کرد: در سال 2014 این رقم به 1.4 میلیون دلار رسیده است و آمادگی داریم در زمینه‌ های مختلف همکاری مشترک داشته باشیم که از آن جمله تمرکز بر روی صنایع غذایی است.
مُنترو همچنین بخش صنعت، انرژی، زیرساخت‌ها، مواد معدنی، مباحث علمی و تکنولوژیکی و نفت، گاز و پتروشیمی را از دیگر مواردی برشمرد که هر دو کشور می‌توانند برای همکاری در این زمینه‌ها مذاکره کنند.


به اشتراک گذاشتن اخبار: