ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:49 | جولای07 تهران

بلژيك خواستار حضور دربخش تجارت و ترانزيت ايران شد

تاریخ: 03:15, 26-10-2015.

تهران. دوشنبه، 26 اکتبر 2015 میلادی برابر با 4 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، هیت بلژیکی در دیدار با رئیس کل گمرک ایران از حضور در بخش تجارت، حمل و نقل و ترانزیت ایران استقبال کرد.
بنا بر این گزارش، دراین دیدار مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران به موقعیت جغرافیایی، وسعت و تعداد کشورهای همسایه ایران اشاره کرد و گفت: کشور ما عضو سازمان جهانی گمرک است و همه رویه های گمرکی در ایران بر اساس استانداردهای این سازمان صورت می گیرد.
کرباسیان، در ادامه به موقعیت جغرافیایی بندرعباس اشاره کرد و گفت: بندر چابهار نیز یکی از مهمترین بنادر ایران به شمار می رود و با توجه به دسترسی به اقیانوس هند این منطقه مورد توجه هندی ها و افغانی ها قرار گرفته است .
کرباسیان همچنین با یادآوری همکاری های گذشته ایران و بلژیک در زمینه امور گمرکی افزود: در آینده می توانیم همکاری های مشترک و خوبی با بلژیک داشته باشیم.
در ادامه این دیدار ویم ویلن معاون توسعه تجارت بندر آنتورپ بلژیک با اشاره به عملکرد سامانه جامع گمرکی گفت: مایلیم با توجه به اینکه تعداد زیادی از واردکنندگان و صادرکنندگان اروپایی با ما در تماس هستند، از امکانات بندر آنتورپ برای توسعه تجارت به صورت مشترک بازرگانان ایرانی هم استفاده کنند و ما هم متقابلا از امکانات شما در بخش تجارت، حمل و نقل و ترانزیت استفاده کنیم .
ویلن همچنین به مزایا و امکانات این بندر برای انواع کالاها از جمله محصولات پتروشیمی اشاره کرد و خواستار گسترش همکاری ها با ایران شد.
بندرآنتورپ بلژیک دومین بندر بزرگ اروپا و یکی از شاهراه های اصلی تجارت و زنجیره تامین کالا به شمار می رود و از ظرفیت جابجایی 186 میلیون تن کالا در سال برخوردار است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: