ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:32 | جولای07 تهران

اعتراض ایران به دستگیری اتباع خود در آمریکا

تاریخ: 01:54, 26-10-2015.

تهران. دوشنبه، 26 اکتبر 2015 میلادی برابر با 4 آبان 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حکم صادره برای آقای مظفر خزاعی تبعه ایرانی زندانی در امریکا را کاملاً ناعادلانه و اقدام دولت امریکا در دستگیری و زندانی کردن اتباع ایرانی به دلایل واهی و بی پایه را غیر قابل قبول خواند.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، مرضیه افخم گفت: متاسفانه شماری از اتباع ایران به دلایل غیر موجه و اتهام نقض تحریم های غیر قانونی و نامشروع در امریکا و چند کشور دیگر زندانی اند و در چند سال گذشته اقدامات و پیگیری های مستمر حقوقی و سیاسی برای اثبات بیگناهی و آزادی آنان صورت گرفته است و این تلاش ها کماکان ادامه دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: چند نفر از ایرانیانی که در خارج از امریکا دستگیر شده اند، علیرغم درخواست و فشار امریکا به کشورهای دیگر برای تحویل آنان به ایالات متحده، بیگناهی شان به اثبات رسیده و این افراد آزاد شده اند و پیگیری دولت ایران برای آزادی اتباعش با قوت ادامه دارد.
افخم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است دستگیری اتباع خود به دلایل واهی و ادعای نقض تحریم ها را غیر قانونی و خلاف حقوق بین الملل میداند، بر بیگناهی این افراد تاکید کرد و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: