ديدار وزير دفاع ایران با وزير انرژی روسيه در تهران

تاریخ: 08:02, 22-10-2015.

تهران. پنج شنبه، 22 اکتبر 2015 میلادی برابر با 30 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر انرژی دولت فدراسیون روسیه و هیئت همراه در ادامه برنامه سفر خود به تهران با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران دیدار کرد.
بنا بر این گزارش، دو طرف در این دیدار بر گسترش همکاری های همه جانبه میان تهران و مسکو تأکید کردند.
دو طرف همچنین با بررسی و تبادل نظر پیرامون راهکارهای بسط و توسعه مناسبات دوجانبه، مبارزه قاطع با تروریسم و اتخاذ هماهنگی و همکاری برای حمایت بیشتر از کشورهای خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانستند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در این دیدار با اشاره به شرایط منطقه و جهان گفت: شرایط کنونی ایجاب می کند که ایران و روسیه متأثر از اراده سیاسی رهبران دو کشور، همکاری های خود را در حوزه های سیاسی، اقتصادی و دفاعی توسعه دهند.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان اظهار امیدواری کرد: گام های مؤثری که تاکنون در توسعه همکاری های دو کشور برداشته شده است به تحکیم ثبات و امنیت در منطقه منجر شود.
وزیر انرژی دولت فدراسیون روسیه و رئیس بخش روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور هم در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به تهران و دیدار با وزیر دفاع این کشور گفت: بی تردید توسعه روابط اقتصادی تهران- مسکو زمینه گسترش روابط دفاعی را به طور مطلوب تری فراهم می کند.
الکساندر والنتینوویچ مواک با تقبیح تحریم های ظالمانه غرب و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار امیدواری کرد: با توجه به اراده قوی رهبران دو کشور روابط ایران و روسیه در همه زمینه ها شکوفا شود و توسعه یابد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: