ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:34 | جولای02 تهران

منندز خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شد

تاریخ: 07:21, 21-10-2015.

تهران. چهارشنبه، 21 اکتبر 2015 میلادی برابر با 29 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، سناتور دموکرات رابرت منندز در نامه ای به وزیر امور خارجه آمریکا تشدید تحریم ها علیه ایران را پس از آزمایش موشکی این کشور خواستار شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی هیل، سناتور رابرت منندز از دولت اوباما رئیس جمهور آمریکا خواست تحریم ها علیه ایران را پس از آزمایش موشکی اش در این ماه تشدید کند.
این سناتور دموکرات از ایالت نیوجرسی روز دوشنبه با ارسال نامه ای به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، دولت را برای تشدید تحریم ها علیه ایران تحت فشار قرار داد و از دولت خواست درباره منظورش از گام های معنی داری که قصد دارد درباره آزمایش موشکی ایران بردارد، توضیح دهد.
منندز در این نامه تاکید کرد این که ایران در آزمایش موشکی اش قطعنامه شورای امنیت را زیرپا گذاشته، کاملاً روشن است و با زبانی که ایران بفهمد باید به این اقدامش واکنش محکمی نشان داده شود.
قانونگذاران هر دو حزب آمریکا درباره آزمایش موشک دوربرد ایران در اوایل این ماه ابراز نگرانی کرده اند. برهمین اساس منندز در این نامه از کری خواسته است اعلام کند که آیا دولت تصمیم دارد تحریم ها علیه ایران را در نتیجه آزمایش موشکی اش تشدید کند یا نه و آیا دولت از قانون تمدید تحریم های ایران نیز حمایت خواهد کرد یا نه.
در گذشته مقامات دولت آمریکا درباره قانون تمدید تحریم های ایران ابراز بدبینی و تاکید کرده بودند که قانونگذاران باید تا سال آینده صبر کنند.
منندز یکی از منتقدان اصلی دموکرات در سنا از سیاست خارجی دولت بوده است و یکی از چهار نماینده دموکراتی بود که با توافق هسته ای ایران مخالفت کرد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: