ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:20 | جولای02 تهران

الهام علی اف، گسترش مناسبات با ايران را از اولويت های کشورش دانست

تاریخ: 10:27, 21-10-2015.

تهران. چهارشنبه، 21 اکتبر 2015 میلادی برابر با 29 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور آذربایجان تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را از اولویت های کشورش اعلام کرد.
بنا بر این گزارش، الهام علی اف، در دیدار با اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روابط خوب ایران و جمهوری آذربایجان در سال های اخیر گفت: تقویت مناسبات و روابط حسنه با کشورهای همسایه به ویژه جمهوری اسلامی ایران از اولویت ها جمهوری آذربایجان است و دیدار چندین باره روسای جمهور دو کشور و گسترش مناسبات در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، انرژی و حمل و نقل در سال های اخیر نشان از اراده دو طرف بر تقویت مناسبات دارد.
رئیس جمهور آذربایجان ضمن تاکید بر افزایش همکاری های دو طرف در حوزه انرژی از گسترش همکاری های دو کشور در حوزه بهداشت و درمان استقبال کرد و گفت: سالانه افراد زیادی از جمهوری آذربایجان برای معالجه به ایران می روند و من از پزشکان و اطباء ایرانی برای حضور در آذربایجان و معالجه اتباع آذری دعوت می کنم.
وی از دخالت کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای منطقه نیز انتقاد کرد و گفت: ما از سیاست عدم مداخله دیگران در امور کشورها حمایت می کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری آذربایجان و با ابلاغ سلام گرم دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط خوب تهران - باکو در سال های اخیر نشان از اراده رهبران دو کشور بر گسترش مناسبات بوده است.
جبار زاده ضمن دعوت از الهام علی اف برای سفر به تبریز به تشریح ظرفیت های صنعتی، اقتصادی، تجاری، گردشگری و درمانی استان آذربایجان شرقی پرداخت و گسترش مناسبات دو طرف را خواستار شد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: