ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

21:03 | جولای02 تهران

همکاری آمريکا، چين و ايران برای نوسازی راکتور اراک

تاریخ: 07:46, 20-10-2015.

تهران. سه شنبه، 20 اکتبر 2015 میلادی برابر با 28 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد سازمان انرژی اتمی چین و وزارت انرژی آمریکا و سازمان انرژی اتمی ایران برای نوسازی راکتور آب سنگین اراک با یکدیگر همکاری می کنند.
بنا بر این گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت انرژی آمریکا، سازمان انرژی اتمی جمهوری خلق چین، وزارت انرژی آمریکا و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در روز چهاردهم سپتامبر 2015 همانطور که در برنامه جامع اقدام مشترک در چهاردهم جولای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش بینی شد، برای گفتگو درباره گام های بعدی نوسازی راکتور اراک با یکدیگر دیدار کردند. با درک اهمیت منع تکثیر، امنیت و ایمنی هسته ای و ضرورت همکاری بین المللی در دستیابی به این اهداف، سازمان انرژی اتمی جمهوری خلق چین، وزارت انرژی آمریکا و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران یادآور شدند که براساس ضمیمه یک برنامه جامع اقدام مشترک، ایران قرار است به عنوان صاحب و مدیر پروژه نوسازی اراک نقش رهبری را با حمایت شرکای برنامه جامع اقدام مشترک برعهده گیرد.
سازمان انرژی اتمی جمهوری خلق چین ، وزارت انرژی آمریکا و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران قصد دارند برای به نتیجه رساندن سند رسمی در اسرع وقت همانطور که در برنامه جامع اقدام مشترک پیش بینی شد با یکدیگر همکاری کنند تا مطابق با قوانین ملی خود مسئولیت ها و کارکرد کارگروه و کانال رابط سازمان انرژی اتمی جمهوری خلق چین و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران را به منظور تسریع در تکمیل به موقع این پروژه تعیین کنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: