رایزنی معاون نماينده ويژه دبيرکل سازمان ملل در امور سوريه با اميرعبداللهيان

تاریخ: 06:02, 20-10-2015.

تهران. سه شنبه، 20 اکتبر 2015 میلادی برابر با 28 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رمزی عزالدین معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران به سر می برد، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، وی در این دیدار درباره آخرین تلاش های صورت گرفته برای حل و فصل بحران سوریه ازجمله جزئیات طرح دی میستورا و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران سوریه بحث و تبادل نظر کرد.
امیرعبداللهیان نیز با تأکید بر ضرورت جدیت همه کشورها در مبارزه با تروریسم در سوریه و منطقه، اظهار داشت:  آمریکایی ها و ائتلاف تشکیل شده برای مبارزه علیه تروریسم، اقدامی جدی در سوریه نکرده اند و همچنان از سیاست دوگانه پیروی می کنند.
رمزی عزالدین نیز با تقدیر از همکاری های جمهوری اسلامی ایران در برقراری آتش بس های محلی در برخی مناطق سوریه به ویژه در منطقه زبدانی، فوعه و کفریا، ایران را بازیگری مهم در کمک به حل بحران سوریه دانست.
معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل گفت: این سازمان تلاش دارد تا با ایجاد کمیته های سیاسی متشکل از همه طیف های جامعه سوریه، زمینه را برای شکل گیری گفتگوی داخلی سوری فراهم کند و هر تصمیمی درباره آینده سوریه به دست خود سوری ها اتخاذ خواهد شد و مردم سوریه هستند که باید حرف اساسی را بزنند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: