آلمان خواهان نقش سازنده‌تر ايران درمنطقه

تاریخ: 05:23, 20-10-2015.

تهران. سه شنبه، 20 اکتبر 2015 میلادی برابر با 28 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر امور خارجه آلمان، تاکید کرد ایران باید به ایفای نقش سازنده تر در منطقه تشویق شود.
بنا بر این گزارش، فرانک اشتاینمایر در نشست خبری مشترک با عادل الجبیر همتای عربستانی خود در ریاض گفت: از زمان امضای توافقنامه وین همواره تاکید کرده ام که ایران نقش محوری در منطقه ایفا می کند و مسئولیت کشورهای گروه سه به اضافه سه، با امضای این توافقنامه پایان نمی یابد و اکنون باید ایران به ایفای نقش سازنده تری در منطقه واداشته شود. البته تضمینی در این مورد وجود ندارد، اما ما باید حتی الامکان تلاش کنیم تا این مسئله محقق شود.
اشتاینمایر افزود: در عین حال امیدوارم با گذشت پنج سال از جنگ سوریه، همه طرف های منطقه ای قانع شده باشند که باید به درگیری در این کشور پایان داده شود. باید کشتارها در سوریه متوقف و تنش ها برطرف شود. باید گام هایی به طرف حل سیاسی بحران سوریه برداشته شود.
وی گفت: به اعتقاد من، جایگزینی برای پیمودن مسیر مذاکرات در سوریه وجود ندارد. همه ما امیدواریم به راهکاری برای حل بحران سوریه دست پیدا کنیم. ما در برابر مردمی که همچنان در سوریه هستند، مسئول هستیم. تلاش برای دستیابی به راه حلی که در گذشته در رسیدن به آن ناکام ماندیم، وظیفه ماست.

به اشتراک گذاشتن اخبار: