احتمالاً ايران اورانيوم غنی شده مازاد خود را خواهد فروخت

تاریخ: 04:02, 20-10-2015.

تهران. سه شنبه، 20 اکتبر 2015 میلادی برابر با 28 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد این کشور احتمالاً هر گونه میزان مازاد اورانیوم غنی شده خود را به جای رقیق کردن، به ازای اورانیوم طبیعی در خارج خواهد فروخت.
بنا بر این گزارش، انتظار می رود اورانیوم غنی شده ایران به روسیه صادر شود.
عراقچی در گفتگو با خبرنگاران پس از نخستین نشست کمیسیون مذاکره کنندگان گروه  1+5 و ایران درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد: ما با یک کشور خاص برخی گفتگوها در این خصوص انجام دادیم و مذاکرات خوب پیش می رود، ما طبق برنامه پیش می رویم و فکر می کنیم به جای رقیق کردن، می توانیم داد و ستد کنیم و به ازای اورانیوم غنی شده خود، اورانیوم طبیعی از خارج دریافت کنیم.
در آستانه نشست این کمیسیون، مقامات دولت آمریکا اعلام کردند مسئله گزینه های ایران در خصوص اورانیوم غنی شده همچنان باز است.
براساس توافق جامع چهاردهم جولای ایران و کشورهای 1+5، تهران موافقت کرده است برای دوره ای 15 ساله، سطح غنی سازی اورانیوم خود را زیر 3.76 درصد نگه دارد و ذخایر اورانیوم خود را کمتر از 300 کیلوگرم (حدود 661 پوند) حفظ کند.
هر گونه اورانیوم غنی شده بیش از میزان تصریح شده در موافقتنامه باید از ایران خارج شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: