ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:56 | مه07 تهران

ايران از اوپک خواست است توليد نفت را کاهش دهد

تاریخ: 02:34, 20-10-2015.

تهران. سه شنبه، 20 اکتبر 2015 میلادی برابر با 28 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، ایران روز دوشنبه از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) خواست تولید خود را کاهش دهد.
بنا بر این گزارش، بیژن نامدار زنگنه دیروز در این باره گفت: در شرایطی که اعضای اوپک همچنان بیشتر از سهمیه خود نفت تولید می کنند، ضروری است برای افزایش قیمت نفت، تولید خود را کاهش دهند.
زنگنه افزود: اوپک باید سطح تولید خود را تا حدی کاهش دهد که قیمت هر بشکه نفت به حدود 70 تا 80 دلار برسد.
وزیر نفت ایران دربخش دیگر از سخنان خود چنین تصریح کرد: هم اکنون هیچ کسی از سطح کنونی قیمت ها راضی نیست. در نتیجه لازم است که اوپک تصمیمی برای تنظیم بازار عرضه و کاهش تولید نفت بگیرد.
زنگنه خاطر نشان کرد: اوپک در نشست چهارم دسامبر امسال نمی تواند تصمیمی در این باره بگیرد.
برخی اعضای این کارتل بین‌المللی نفتی هم اکنون برای آنکه بازار خود را در جهان حفظ کنند حتی به ارزان فروشی نفت نیز روی آورده اند.
اوپک که وظیفه آن هماهنگی و یکپارچه سازی سیاست‌های نفتی کشورهای عضو و طراحی شیوه‌های مناسب برای تضمین ثبات قیمت نفت در بازار جهانی نفت به منظور از بین بردن نوسانات مضر و غیر ضروری است هم اکنون 31 میلیون و 570 هزار بشکه نفت در روز تولید می کند که یک میلیون و 570 هزار بشکه بیشتر از سهمیه تعیین شده است.
ایران نیز با برداشته شدن تحریم ها، حدود 500 هزار بشکه نفت به صادرات خود خواهد افزود و تا شش ماه بعد، میزان افزایش تولید خود را به یک میلیون بشکه نیز خواهد رساند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: