ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

0:30 | مه08 تهران

افغانستان از ايران برای سرمايه‌گذاری در بخش معدن دعوت کرد

تاریخ: 07:50, 19-10-2015.

تهران. دوشنبه، 19 اکتبر 2015 میلادی برابر با 27 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر معادن و پترولیوم افغانستان در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، خواستار سرمایه‌گذاری ایران در بخش معادن و شهرک‌های صنعتی این کشور شد.
بنا بر این گزارش، به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، داود شاه‌ صبا در دیدار با ولی‌الله افخمی‌راد پیشنهاد سرمایه‌گذاری ایران در بخش‌های معدنی و کمک ایران برای تدوین قوانین معدنی در این کشور را ارائه داد و گفت: افغانستان برای هیچ کشوری در گسترش روابط اقتصادی و تجاری تبعیض قائل نیست اما همسایگان و به ویژه ایران همیشه برای این کشور از اولویت برخوردار است.
وزیر معادن و پترولیوم افغانستان با اشاره به تجارب ایران در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی، گفت: ایران و افغانستان به خاطر شباهت‌های مذهبی، فرهنگی و زبانی زمینه‌های همکاری مناسبی دارند و ما از طرف ایرانی می‌خواهیم که در ساختارسازی نهادهای دولتی در افغانستان و آموزش نیروی انسانی با ما همکاری لازم را داشته باشد و تجارب خود را در اختیار ما قرار دهد. وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی افغانستان خاطرنشان کرد: بهره‌ مندی از این معادن و وارد کردن آنها به چرخه تولید و سوددهی نیاز به همکاری و کمک بخش دولتی و خصوصی ایران دارد تا قوانین و ضوابط بهره ‌برداری از معادن در افغانستان تنظیم شود و با کمک ایران، نیروهای انسانی افغانی آموزش‌های لازم را ببینند و از سوی دیگر زمینه سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کارخانه در خاک افغانستان برای طرف ایرانی مسجل شود.
وزیر معادن و پترولیوم افغانستان ساخت شهرک‌های صنعتی در این کشور را لازمه پیشرفت و توسعه افغانستان دانست و از طرف ایرانی خواست برای راه‌اندازی این شهرک‌ها به افغانستان کمک کند و در این زمینه نیز سرمایه‌گذاری های لازم را انجام دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: