استقبال اشتاينماير از اعتماد ايجاد شده ميان ايران و غرب

تاریخ: 05:42, 19-10-2015.

تهران. دوشنبه، 19 اکتبر 2015 میلادی برابر با 27 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان که به ایران سفر کرده است، روز یکشنبه با ابراز خرسندی از اعتمادی که در زمینه رعایت مفاد توافق نامه هسته ای به این کشور شده است، بر اهمیت نظارت بر این موضوع که تهران به الزامات هسته ای خود پایبند بماند، تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، وزیر امور خارجه آلمان این اظهارات را کمی پیش از اعلام رسمی آغاز فرآیند لغو تحریم ها علیه ایران توسط آمریکا و اروپا عنوان کرد.
وی در یک کنفرانس خبری گفت: امروز روز مهمی است زیرا توافق هسته ای که دوازده سال بر سر آن مذاکره شد، واقعاً به اجرا در می آید؛ این مانعی بسیار بزرگ بود که برای غلبه بر تنش های طولانی مدت با ایران برداشته شد، البته این موضوع را نیز نباید از نظر دور داشت که همه چیز به طور کامل انجام نشده است، اکنون سئوال اینجاست که آیا ایران نشان می دهد می خواهد به الزامات خود عمل کند یا خیر؛ ما از نزدیک اوضاع را تحت نظر خواهیم داشت، اعتماد خوبی برقرار شده است و کنترل و نظارت ها هم بهتر است؛ به همین دلیل است که در توافق با ایران، مجموعه ای از اقدامات نظارتی و تدابیری در جهت شفاف سازی پیش بینی شده است؛ به محض آنکه ایران طی سال آینده به الزامات خود عمل کند، تحریم ها هم لغو خواهند شد و این مسئله قطعاً پیش از ژانویه اتفاق نخواهد افتاد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است پانزدهم دسامبر نتایج نهایی از تحقیقات خود درباره رعایت شدن تعهدات هسته ای ایران را اعلام و منتشر و در صورت مقتضی به طور رسمی با اجرای توافق هسته ای چهاردهم ژوییه موافقت کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: