ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:34 | جولای05 تهران

رايزنی اميرعبداللهيان با هلگا اشمیت

تاریخ: 04:18, 19-10-2015.

تهران. دوشنبه، 19 اکتبر 2015 میلادی برابر با 27 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، در ادامه مذاکرات اخیر معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و در چارچوب رایزنی های ایران و اتحادیه اروپا درباره مسائل منطقه، صبح دیروز خانم هلگا اشمیت معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا با امیرعبداللهیان دیدار و درباره تحولات منطقه بویژه سوریه گفتگو کرد.  
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، معاون وزیر امور خارجه  آن کشور با اشاره به رایزنی جمهوری اسلامی ایران و اتحادیـه اروپا درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه، نـگاه واقع گرایانـه به حل بحران سوریه را ضروری دانست.  
هلگا اشمیت که برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ در تهران بسر می برد، در این دیدار با تأکید بر ضرورت مبارزه علیه تروریسم، پیگیری روند حل و فصل سیاسی را مهم و ارائه تصویر روشن از آینده سوری ها را ضروری دانست.  
دو طرف در این دیدار بر تمامیت ارضی و وحدت سوریه و ارائه راهکارهای منطقی جهت بازگشت مهاجران و آوارگان سوریه به کشورشان و استمرار گفتگوها بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا تاکید کردند .

به اشتراک گذاشتن اخبار: