ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:14 | جولای05 تهران

اعلام دستورالعمل لغو تحريم های ايران توسط اتحاديه اروپا

تاریخ: 01:19, 19-10-2015.

تهران. دوشنبه، 19 اکتبر 2015 میلادی برابر با 27 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، اتحادیه اروپا با اعلام لغو تحریم های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران دستور العمل مقررات مربوط به لغو تحریم های ایران را نیز منتشر کرد.
بنا بر این گزارش، در بیانیه اتحادیه اروپا در این باره آمده است: شورای اروپا اذعان دارد تعهد به رفع تمام تحریم های هسته ای اتحادیه اروپا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک بدور از پیش داوری مبتنی بر مکانیسم حل اختلاف مشخص شده در برنامه جامع اقدام مشترک است و در صورتی که ایران به تعهدات خود در چهارچوب برنامه اقدام مشترک عمل نکند تحریم ها مجدداً اعمال خواهند شد.
این بیانیه می افزاید: در صورتی که ایران به تعهداتی که در برنامه جامع اقدام مشترک آمده است عمل نکند همه تحریم های مرتبط با موضوع هسته ای ایران که لغو یا تعلیق شده اند به توصیه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نمایندگان آلمان فرانسه و انگلیس بدون فوت وقت مجدداً اعمال خواهند کرد.
در ضمیمه این بیانیه همچنین آمده است: اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.
اتحادیه اروپا همچنین در دستورالعمل اجرایی در رابطه با لغو تحریم های اقتصادی و مالی ایران آورده است: بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک شورای اروپا تصمیم گرفته است اقدامات محدودیت ساز خود را درباره اشخاصی که نام شان در ضمیمه پنج و شش آمده است همزمان با اجرای اقدامات ایران و تایید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو کند.
این دستورالعمل می افزاید: این افراد و اشخاص باید از فهرست افراد و نهادهای مورد تحریم اتحادیه اروپا که در ضمائم هشت و نه مقررات اتحادیه اروپا قرار دارند خارج شوند.
اتحادیه اروپا همچنین ضمائم مربوط به مقررات اداری و اجرایی لغو تحریم ها را در 271 صفحه منتشر کرده است.

به اشتراک گذاشتن اخبار: