ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

15:08 | مه18 تهران

ارتش ايران و چين کميته مشترک دريايی تشکيل می دهند

تاریخ: 16:03, 15-10-2015.

تهران. پنج شنبه، 15 اکتبر 2015 میلادی برابر با 23 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کمیته مشترک دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به زودی تشکیل می شود.
بنا بر این گزارش، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز گذشته در حاشیه دیدار با هیئت بلندپایه نظامی کشور چین افزود: امروز میزبان جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین بودیم و بحث هایی در زمینه همکاری های مشترک در این دیدار مطرح شد.
وی با بیان اینکه یکی از بحث ها در حوزه امنیت دریا بوده است، گفت: در این دیدار درباره اهمیت حضور مستمر و فعال هر دو کشور به ویژه در شمال اقیانوس هند بحث شد.
دریادار سیاری افزود: تأمین خطوط مواصلاتی از جمله کشتی های تجاری و نفتکش ها که از مسیر تنگه هرمز خارج می شوند یا از طریق آسیای جنوب؛ شرق به غرب یا بالعکس در حرکت هستند نیز در این دیدار بحث و بررسی شد .
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه تأمین خطوط مواصلاتی و حضور در اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه مالاگا نیز در دستور کار قرار گرفت. افزود: نیاز به همکاری های مستمر داریم تا بتوانیم با حضور در اقیانوس هند، باب المندب و تنگه مالاگا با هر گونه ناامنی در عرصه دریا مقابله کنیم .
وی گفت: بازدید ناوگروه ها از بنادر یکدیگر نیز به توافق هر دو کشور رسید.
دریادار سیاری با بیان اینکه بازدید مسئولان آموزشی و اجرای آموزش های مختلف در نیروی دریایی هر دو کشور مورد توجه قرار گرفت، افزود: بحث های فنی نیز بررسی شده و امیدواریم در سفرهای آتی تشکیل کمیته مشترک دریایی به امضا برسد و اجرایی شود.
وی گفت: ما تاکنون با نیروی دریایی چین همکاری داشته و داریم.
دریادار سیاری با اشاره به بازدید ناوگروه دریایی چین از بندرعباس افزود: در حوزه مبارزه با دزدان دریایی هم با ارتش چین همکاری داریم.
در ادامه نیز سان جین گو جانشین رئیس ستاد کل ارتش جمهوری خلق چین با آرزوی تقویت و تأمین همکاری دو نیروی دریایی ارتش ایران و چین گفت: آرزو می کنیم با نیروی دریایی ارتش ایران به صورت مستمر همکاری داشته باشیم.

به اشتراک گذاشتن اخبار: