ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

17:36 | مه18 تهران

امضای دو تفاهمنامه ميان ايران و اندونزی

تاریخ: 09:27, 15-10-2015.

تهران. پنج شنبه، 15 اکتبر 2015 میلادی برابر با 23 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر خارجه اندونزی از امضای دو تفاهمنامه میان جمهوری اسلامی ایران و این کشور در زمینه آموزش دیپلماسی و سیاست گذاری و برنامه ریزی خبر داد.
بنا بر این گزارش، خانم رتنو مرسودی در نشست خبری مشترک با محمدجواد ظریف گفت: به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت مسلمان را دارد به آقای ظریف گفتم دو کشور می توانند نقش فراوانی در تقویت دموکراسی و مبارزه علیه ترور و افراط گرایی داشته باشند.
وی افزود: دو کشور روابط خیلی خوبی دارند و در شش ماه گذشته شش هیئت عالیرتبه از اندونزی در سطح وزرا به ایران سفر کرده اند.
خانم مرسودی گفت: در جلسه امروز با آقای ظریف توافق کردیم که از همه کانال های رایزنی برای تقویت مناسبات دوجانبه استفاده کنیم.
وی نشست امروز با همتای ایرانی اش را ثمربخش دانست و افزود: طبیعی است هنگامی که روابط سیاسی دو کشور خوب باشد روابط تجاری و اقتصادی نیز خوب خواهد شد.
خانم مرسودی گفت: در نشست امروز درباره روش های تحکیم مناسبات اقتصادی صحبت کردیم و می خواهیم در زمینه سرمایه گذاری تجاری، انرژی، پژوهش و ورزش همکاری بیشتری داشته باشیم و مناسبات مان را در این عرصه ها تقویت کنیم.
وی افزود: وزیر انرژی اندونزی نیز به همراه شماری از رؤسای شرکت های نفتی دولتی از کشورم به تهران آمده اند.
وزیرخارجه اندونزی همچنین با استقبال از توافق هسته ای ایران با کشورهای 1+5 ابراز امیدواری کرد برجام به زودی اجرایی شود.
وی همچنین گفت: از آقای ظریف برای شرکت در نشست مجمع اقیانوس هند که 20 اکتبر در اندونزی برگزار می شود دعوت کردم؛ کشورم تا سال 2017 رئیس این مجمع خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از نخستین سفرش به تهران گفت: البته امروز سومین بار است که با آقای ظریف دیدار می کنم و چند هفته پیش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با او نشست مشترک داشتم.
آقای ظریف نیز در این نشست خبری از گسترش روابط اقتصادی با اندونزی خبر داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: