ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

3:57 | اکتبر02 تهران

ایران خواستار شناسایی علل حادثه منا شد

تاریخ: 14:08, 14-10-2015.

تهران. چهارشنبه، 14 اکتبر 2015 میلادی برابر با 22 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، رئیس جمهور ایران گفت: باید علل حادثه دردناک منا شناسایی شود.
بنا بر این گزارش، آقای روحانی در گفتگوی تلویزیونی درخصوص تشریح سیاست های جدید اقتصادی در مقدمه سخنان خود افزود: به ملت بزرگ ایران در سراسر میهن عزیز از روستاها تا شهرستان های کوچک، از زن و مرد، پیر و جوان، نوجوان و حتی کودکان سلام عرض می کنم و برایشان آرزوی موفقیت دارم.
آقای روحانی در قسمتی از سخنانش افزود: امسال مردم قبل از ماه محرم به خاطر فاجعه منا دلشان پر از غم و اندوه شد که لااقل در قدم های دوم و بعدی نشان بی تدبیری حاکمان کشور سعودی بود و متاسفانه هزاران نفر مرد و زن از سراسر دنیای اسلام از جمله حاجیان عزیز کشور عزیز اسلامی مان جان باخته این فاجعه بودند.
رئیس جمهور ایران گفت: تاکنون اجساد مطهر حدود 400 نفر از آنها به خانواده هایشان برگشته است و برخی نیز طبق خواست خانواده ها در همان جا به خاک سپرده شده است و تعدادی نیز هنوز در لیست مفقودین هستند که امیدواریم اجساد آنها نیز شناسایی شود یا اگر مساله دیگری هست برای مردم روشن شود.
آقای روحانی افزود: یکبار دیگر به همه خانواده ها و کل ملت ایران تسلیت عرض می کنم و تشکر از همه آنهایی که برای تخفیف آلام مردم تلاش کردند از بعثه مقام معظم رهبری تا مسئولان و دست اندرکاران مربوط که در این مدت تلاش کردند که برخی از وظایفی که بر دوش دستگاه اجرایی است عمل کنند و هنوز بخش دیگری باقی مانده است که باید ادامه داد.
رئیس جمهور گفت: حتماً باید علل این حادثه دردناک برای جهان اسلام و ملت ما شناسایی و تشریح شود و آینده درست حج و مسیری که سال های آینده پیش رو داریم انشاء الله برای مردم روشن شود که دیگر این حادثه تکرار نشود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: