ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:14 | سپتامبر20 تهران

نشان ایمنی سلامت روی صنایع غذایی ایران اجباری شد

تاریخ: 04:09, 13-10-2015.

تهران. سه شنبه، 13 اکتبر 2015 میلادی برابر با 21 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، شرکت های صنایع غذایی ایرانی فرصت شش ماهه دارند تا برچسب ایمنی سلامت را که نشاندهنده میزان نمک، شکر و چربی محصول است روی محصولات خود نصب کنند.
بنا بر این گزارش، دکتر دیناروند در نشست خبری"روز جهانی غذا " افزود: این امر برای شرکت هایی که در سطح داخلی تولید محصول می کنند الزامی است و درغیر این صورت پروانه مجوز مجدد برای شرکت هایی که تخلف کنند، صادر نمی شود.
رئیس سازمان غذا و داروی ایران با اشاره به اینکه تاکنون باید دو سوم این شرکت ها این برچسب را روی محصولاتشان نصب می کرده اند که متاسفانه فقط 10 درصد این کار را انجام داده اند گفت: استقبال مدیران صنایع و واحدهای صنعتی از این نشانگرهای ایمنی کم بوده است زیرا نگران افزایش هزینه ها و کاهش فروش هستند.
دیناروند با بیان اینکه نگرانی ما در کشور دسترسی به مواد غذایی نیست بلکه دسترسی به مواد غذایی سالم است افزود: میانگین کالری غذایی مردم ایران20 درصد بیشتر از میانگین جهانی است ضمن اینکه میانگین مصرف شکر 20درصد، روغن 20 درصد و نمک دو برابر نیاز نسبت به میانگین جهانی است.
دکتر دیناروند اضافه کرد: هم اکنون ترکیب روغن ها نیز مطلوب نیست و بنابر برنامه مبارزه با بیماریهای غیر واگیر تا ده سال آینده اسیدهای چرب ترانس باید صفر شود.

به اشتراک گذاشتن اخبار: