ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:08 | مه17 تهران

حمایت ایران از ابتکار سازمان ملل در باره بحران سوریه

تاریخ: 07:21, 13-10-2015.

تهران. سه شنبه، 13 اکتبر 2015 میلادی برابر با 21 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، یان الیاسون قائم مقام دبیر کل سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.  
بنا بر این گزارش، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران، امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اعلام استقبال تهران از ابتکار سیاسی دیمیستورا برای حل سیاسی بحران سوریه، خاطرنشان کرد: هر طرحی که با واقع بینی همراه بوده و مؤلفه های اساسی شامل مردم سوریه، رهبری سوریه و مبارزه جدی با تروریسم را مورد نظر داشته باشد، جامع تر و کارآمدتر خواهد بود.  
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایـران در رایـزنی بـا نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور یـمن است و ما از مذاکرات میان طرف های یمنی استقبال می کنیم.  
الیاسون نیز در این دیدار با تأکید بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی در بحران های منطقه، از رویکرد سازنده جمهوری اسلامی ایران در تعامل نمایندگان دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه و یمن تقدیر کرد و خواستار افزایش تلاش همه طرف ها برای کمک به حل سیاسی بحران در این دو کشور شد  .
قائم مقام دبیرکل سازمان ملل، همچنین بر ضرورت پیگیری راه حل سیاسی و توافقی میان همه طرف های یمنی و شروع هر چه سریع تر گفتگوها تأکید کرد .

به اشتراک گذاشتن اخبار: