ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:56 | سپتامبر20 تهران

ايران به حمايت موثر خود از دولت عراق در مبارزه با تروريسم ادامه مي دهد

تاریخ: 15:06, 12-10-2015.


تهران. دو‌شنبه، 12 اکتبر 2015 میلادی برابر با 20 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری آقای یان کوبیش نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق که به منظور رایزنی و تبادل نظر با مقام های ایران به تهران سفر کرده است، بعد ازظهر امروز با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.
بنابراین گزارش  به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه،
دکتر ظریف با قدردانی از تلاشهای سازمان ملل متحد در عراق ، نقش عراق و تاثیر مستقیم وضعیت این کشور بر ثبات و امنیت در کل منطقه را مهم ارزیابی کرد و ضرورت حمایت جامعه بین المللی از دولت عراق در مقابله با تروریسم را مورد تاکید قرار داد .
وی برخی حمایتها از داعش و سایر گروههای تروریستی در عراق و سوریه و یمن را مورد انتقاد قرار داد و ضمن ضعیف و غیر قابل قبول خواندن عملکرد ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مبارزه علیه داعش در عراق تصریح کرد : مبارزه با گروههای تروریستی و تکفیری در منطقه بسیار مهم است و جامعه بین المللی باید مانع از تداوم حمایت های مستقیم و غیر مستقیم از این گروهها شود.
وزیر امور خارجه ایران ضمن با اهمیت خواندن نقش سازمان ملل متحد در جلب توجه اعضا به اوضاع عراق و شرایط این کشور و تقدیر از نقش رهبران دینی و سیاسی عراق اعم از کرد، سنی و شیعه در انسجام ملی آن کشور تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران بر وحدت و حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور همسایه خود عراق تاکید دارد و هر راهکاری باید تقویت کننده وحدت ,امنیت و ثبات عراق و منطقه باشد.
دکتر ظریف در این دیدار افزایش همکاری و تقویت مشورت ها با نماینده دبیر کل در امور عراق را مورد تاکید قرار داد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: