ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:16 | سپتامبر20 تهران

وزيرخارجه ژاپن امروز وارد تهران مي شود

تاریخ: 09:03, 12-10-2015.


تهران. دو‌شنبه، 12 اکتبر 2015 میلادی برابر با 20 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری وزیرخارجه ژاپن به منظور دیدار و مذاکره با مقامات ایران در صدر هیاتی سیاسی اقتصادی وارد تهران می شود.
بنابراین گزارش معاون آسیا و اقیانوسیه وزیرامورخارجه ایران در مصاحبه با خبرنگاران در این باره گفت: آقای کی شی دا در این سفر با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.
ابراهیم رحیم پور افزود: دیدار وزیرامورخارجه ژاپن با دیگر مقامات کشورمان نیز در دستورکار قرار دارد و در این دیدارها درباره مسایل مختلف سیاسی، اقتصادی و همکاری های منطقه ای گفتگو خواهد شد.
این دومین سفر وزیر امورخارجه ژاپن به کشورمان در دولت آقای روحانی است.
معاون وزیرامورخارجه همچنین گفت: باتوجه به احتمال سفر مقامات بالاتر ژاپنی به کشورمان در آینده نزدیک ، در سفر وزیر امورخارجه این کشور به تهران درباره مقدمات قراردادهایی که برای امضا در دستورکار قرار دارد نیز تبادل نظر خواهد شد.
رحیم پور ژاپن را یکی از شرکای مطمئن اقتصادی ایران دانست و افزود: این کشور حتی در دوره تحریم نیز خرید نفت از ایران را متوقف نکرد و در دوره پساتحریم نیز علاقه زیادی برای بازگشت به روابط مطلوب گذشته با ایران دارد.
وی ابرازامیدواری کرد: در سفر وزیرامورخارجه ژاپن و سفر دیگر مقامات عالیرتبه این کشور به ایران روابط دو کشور به سطح سالهای پیش از تحریم بازگردد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: