ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:02 | سپتامبر20 تهران

اعلام آمادگي وزير خارجه کويت براي گفتگوي منطقه‌اي با ايران

تاریخ: 17:42, 09-10-2015.


تهران. جمعه ، 9 اکتبر 2015 میلادی برابر با 17 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری معاون عربی و افریقای وزیرامور خارجه ایران در واکنش به اعلام آمادگی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه کویت برای گفتگوی منطقه‌ای تأکید کرد: تهران همواره آماده گفتگو و تعامل جدی با کشورهای منطقه است.
حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما اظهارات مثبت مقامات ارشد کویت و قطر را مد نظر قرار می دهیم و اقدامات عمان را نیز در مسیر تعمیق دوستی‌ها در منطقه حایز قدردانی می دانیم.
وی تصریح کرد: نیویورک فرصت خوبی برای دیدار جمعی وزرای خارجه ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس بود که برخی وزرای خارجه این حوزه با اظهارات منفی و ناروا مانع از این امر شدند.
بنابراین گزارش امیرعبداللهیان با بیان اینکه در منطقه حساس ما راهی جز گفتگو و همکاری وجود ندارد، گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران همکاری همه جانبه با منطقه است.
وی افزود: انتظار داریم همه کشورهای منطقه خطر تروریسم و افراط گرایی را عمیقا درک کنند و در مسیر گفتگو، همکاری جمعی، توقف جنگ، مبارزه با تروریسم و تمرکز بر راه‌حل‌های سیاسی گام بردارند.
معاون وزیرامور خارجه اظهار داشت: تهران همچنان بر مسیر همکاری با منطقه به عنوان اولویت اساسی تأکید دارد

به اشتراک گذاشتن اخبار: