ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

19:52 | سپتامبر20 تهران

سهم بالاي ايران در تکامل کمي و کيفي علم پزشکي

تاریخ: 20:07, 09-10-2015.


تهران. جمعه ، 9 اکتبر 2015 میلادی برابر با 17 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ ملتی به اندازه ایران در علوم پزشکی سهم ندارد.
بنابراین گزارش ، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل که در هتل پارس برگزار شد، قدمت طب ایران را بیش از سه هزار سال اعلام کرد و افزود: از دیرباز و براساس متون پزشکی، ایران در علم پزشکی سرآمد بوده و هیچ ملتی به اندازه این کشور در تکامل کمی و کیفی علم پزشکی در جهان سهم ندارد.
رئیس گروه علمی طب سنتی و طب اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی ایران در ادامه اصطلاح طب سنتی را نادرست و سوغات غرب خواند و گفت: بجای این اصطلاح آن باید از طب اسلامی و ایرانی استفاده شود.
دکتر ولایتی مهمترین مشخصه طب اسلامی و ایرانی را تقدم بهداشت بر درمان و وظیفه پزشک را در این نوع طب، حفظ سلامتی انسان دانست و گفت: طب سنتی و مدرن در تقابل با هم نیستند بلکه یکدیگر را کامل می کنند و همخوانی و تعامل این دو از تعریف سلامتی آغاز می شود.
او با اشاره به بحث های پزشکی موجود در قرآن و روایات، تصریح کرد: بطور مثال در احادیث و روایات اسلامی توصیه های پزشکی زیادی در خصوص اقلیم، خوراکیها و آشامیدنیها، خواب و بیداری و غیره وجود دارد.
کنگره بین المللی طب سنتی و مکمل به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور هزار متخصص این رشته طی روزهای 15 تا 17 مهر ماه ادامه دارد

به اشتراک گذاشتن اخبار: