ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:15 | سپتامبر20 تهران

ابراز نگراني ناتو از تشديد عمليات نظامي روسيه در سوريه

تاریخ: 17:04, 09-10-2015.


تهران. جمعه ، 9 اکتبر 2015 میلادی برابر با 17 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه در پی گسترش قابل توجه عملیات هوایی روسیه در سوریه از تشدید عملیات نظامی روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد.
استولتنبرگ در آستانه نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل گفت: ما شاهد تشدید مشکل آفرین فعالیت های نظامی روسیه در سوریه هستیم.
وی تصریح کرد: تحولات اخیر و پیامدهای آن برای ائتلاف ناتو را ارزیابی خواهیم کرد.این مسئله به ویژه مربوط به نقض اخیر حریم هوایی ناتو توسط هواپیماهای روسیه است.
وی در جمع خبرنگاران گفت:  ما شاهد تقویت حضور نظامی روسیه در سوریه، حملات هوایی و حملات موشک های کروز روسیه ، و ورود هواپیماهای این کشور به حریم هوایی ترکیه بوده ایم. همه این موارد موجب نگرانی ما شده است. ما نگرانی خود را در این باره اعلام کرده ایم و تماس نزدیک خود را با دولت ترکیه حفظ کرده ایم. همچنین قرار است امشب با وزیر دفاع ترکیه دیدار، و اوضاع را در نشست امروز بررسی کنیم.
استولتنبرگ با تاکید بر لزوم یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه گفت: تحولات موجود حاکی از لزوم ارائه ابتکارهای سیاسی برای پیدا کردن راه حلی سیاسی برای پایان دادن به این بحران است، زیرا راه حل نظامی در درازمدت بی فایده است، و به این درگیری ها پایان نمی دهد

به اشتراک گذاشتن اخبار: