ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:10 | سپتامبر20 تهران

ايران در آغاز شدن حملات روسيه در سوريه نقش مهمي داشته است

تاریخ: 09:59, 09-10-2015.


تهران. جمعه ، 9 اکتبر 2015 میلادی برابر با 17 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری مقامات دولت عراق در مصاحبه با اسوشیتدپرس گفتند ایران در اقدام روسیه در جهت آغاز عملیات هوایی در سوریه نقشی مهم ایفا کرده و در عراق نیز نقش محکمی داشته است به طوری که قدرتمند ترین مقامات نظامی ایران نشستی سه ساعته را با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه داشته اند تا او را متقاعد به مداخله کنند.
این مقامات بلندپایه افزودند سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ماه اوت با این پیام به مسکو پایتخت روسیه رفت که حملات هوایی روسیه علیه گروه دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) در سوریه ضروری است. سلیمانی و پوتین نقشه ها و عکس های نظارتی را بررسی کردند و به تبادل اطلاعات پرداختند. بررسی ها نشان داد این گروه ستیزه جو در صورتی که مسکو وارد عمل نشود فعالیت هایش را به نزدیکی روسیه در منطقه قفقاز گسترش خواهد داد.
این مقامات تصریح کردند در این نشست همچنین درمورد برنامه هایی درمورد تشکیل یک مرکز مشترک تبادل اطلاعات میان عراق ، سوریه ، ایران و روسیه در بغداد گفتگو شد. این مرکز مشترک اواخر همان ماه کار خود را آغاز کرد. سلیمانی همچنین با مقامات نظامی ارشد روسیه دیدار کرد.
این نقش ایران حاکی از نفوذ شدید این کشور است که جدی ترین حامی بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می رود و همچنین از روابط نزدیک با دولت تحت کنترل شیعیان در عراق برخوردار است. ورود روسیه به درگیری های خاورمیانه از تغییر در ائتلاف ها به ویژه با عراق حکایت دارد، کشوری که مقاماتش می گویند حملات هوایی ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا علیه داعش آنگونه که آنها امیدوار بوده اند موثر نبوده است و نخست وزیر عراق گفته است از حملات هوایی روسیه علیه این گروه ستیزه جو استقبال خواهد کرد

به اشتراک گذاشتن اخبار: