ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

13:00 | مه21 تهران

سرمايه گذاري مشترک ايران با ژاپن در توليد خودروهاي برقي و هيبريدي

تاریخ: 13:48, 08-10-2015.


تهران. پنج شنبه، 8 اکتبر 2015 میلادی برابر با 16 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: تولید خودرو و قطعات مربوطه به ویژه خودروهای سازگار با محیط زیست، هیبریدی و برقی از زمینه های مناسب برای سرمایه‌گذاری مشترک ایران و ژاپن است.
بنابراین گزارش ، ولی‌الله افخمی‌راد در همایش اقتصادی ایران و ژاپن افزود: ایران در بیش از 25 شهر برنامه ریزی برای شبکه ریلی مترو و تراموا دارد که این برنامه و عزم ایران برای ساخت بنادر و تهیه تجهیزات بندری می تواند از زمینه های سرمایه گذاری مشترک شرکت های ژاپنی و ایرانی باشد.
وی اضافه کرد: ژاپن در بخش محیط زیست توسعه خوبی داشته است که ما نیازمند همکاری در این زمینه هستیم ضمن اینکه ساخت تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی همچنین دارو و تجهیزات پزشکی با در نظرگرفتن پیشرفت های ایران می تواند از زمینه های همکاری فعالان اقتصادی دو کشور باشد.
افخمی راد گفت: در بخش صنایع هایتک و نانوفناوری پیشرفت‌های خوبی در سال‌های تحریم حاصل شده که در این میان اولویت ما برای دوران بعد از تحریم‌ها حمایت از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی با مشارکت ایرانی هاست و دولت هم تمام توان خود را به کار گرفته تا پذیرای سرمایه‌گذاران خارجی در ایران باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در شرایط جدید اقتصادی، ایران نمی خواهد فقط یک مصرف‌کننده کالای سایر کشورها باشد، بلکه می خواهد تولید مشترک با خارجی ها را اجرایی و در یک بازار 400 میلیونی کشورهای اطراف، کالاهای تولیدی خود را عرضه کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: