ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

20:45 | مه17 تهران

روسيه و سوريه نخستين حمله هماهنگ خود را عليه شورشيان انجام دادند

تاریخ: 08:25, 08-10-2015.


تهران. پنج شنبه، 8 اکتبر 2015 میلادی برابر با 16 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری یک گروه ناظر اعلام کرد ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد آن روز چهارشنبه با پشتیبانی هوایی روسیه، حملات زمینی علیه مواضع شورشیان در سوریه انجام دادند.
بنابراین گزارش ، به نظر می آید این نخستین تهاجم هماهنگ مهم آنها از زمان مداخله روسیه در سوریه باشد.
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حملات هوایی روسیه در بخش های شمالی استان حماه و مناطق همجوار در استان ادلب به وقوع پیوست و شهرهای نزدیک به آزادراه اصلی شمال-جنوب را که از شهرهای مهم در غرب سوریه می گذرد، هدف قرار داد.
رامی عبدالرحمان مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد حملات زمینی از طریق گلوله باران سنگین با استفاده از موشک های سطح به سطح دست کم چهار موضع شورشیان را در منطقه هدف قرار داد و درگیری های سنگینی نیز در میدان نبرد به وقوع پیوست.
عبدالرحمان گفت: هنوز هیچ اطلاعاتی درباره هر گونه پیشروی (نیروهای دولتی) در میدان وجود ندارد ولی حملات هوایی، پایگاه های شورشیان و خودروها را هدف قرار داده است.
رویترز هفته گذشته ادعا کرد متحدان بشار اسد رئیس جمهور سوریه از جمله ایرانی ها در حال آماده شدن برای یک حمله زمینی در سوریه هستند.
عبدالرحمان، که با استفاده از برخی منابع در سوریه جنگ را رصد می کند، اعلام کرد تهاجم زمینی توسط نیروهای دولتی و متحدان آنها انجام می شود و هنوز هیچ نشانه ای درباره مداخله روسیه در میدان نبرد به چشم نمی خورد.
رسانه های دولتی سوریه و شبکه های منطقه ای حامی دولت هیچ اشاره ای به حملات جدید روسیه یا حملات زمینی روز چهارشنبه نکردند.
روسیه که یکی از متحدان اصلی اسد است، یک هفته پیش حملات هوایی در سوریه را آغاز و اعلام کرد این حملات، ستیزه جویان (گروه تکفیری-صهیونیستی) داعش را هدف قرار می دهد.

به اشتراک گذاشتن اخبار: