ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:24 | مه19 تهران

توافق ايران، تركمنستان و قزاقستان براي توسعه ترانزيت ريلي و جذب بار چين

تاریخ: 12:38, 07-10-2015.


تهران. چهار شنبه، 7 اکتبر 2015 میلادی برابر با 15 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری نشست سه جانبه راه‌آهن های ایران، ترکمنستان و قزاقستان با رویکرد توسعه همکاری‌های ریلی
سه کشور برگزار شد و برای توسعه ترانزیت ریلی و جذب بار چین به توافق رسیدند.
بنابراین گزارش ، جلسه سه جانبه راه آهن های ایران، ترکمنستان و قزاقستان با رویکرد توسعه همکاری‌های ریلی و تاکید برکاهش تعرفه های ترانزیت و افزایش تبادلات بازرگانی در تهران برگزار شد.
حسین عاشوری معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه آهن در این جلسه گفت: فرصت‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های ریلی بین کشورهای هم جوار ایجاد شده و لازم است تمهیدات مناسبی برای افزایش تبادلات بازرگانی و توسعه ترانزیت ریلی اندیشه شود.
وی افزود: در این جلسه سه‌جانبه بر روی میزان تخفیف تعرفه‌ای به منظور رقابت با مسیرهای جایگزین بین سه کشور در خصوص بار ترانزیت و صادراتی و نوع بار بحث و تبادل‌نظر شد.
عاشوری همچنین راه اندازی قطارهای برنامه ای ترانزیت را یکی از برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت: به زودی قطار برنامه‌ای از مسیر قزاقستان، ترکمنستان و ایران برای حمل کالا به چین راه اندازی خواهد شد

به اشتراک گذاشتن اخبار: