ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

23:27 | مه19 تهران

صادرات نفت خام ايران در اکتبر به کمترين رقم طي هفت ماه اخير مي رسد

تاریخ: 10:10, 07-10-2015.


تهران. چهار شنبه، 7 اکتبر 2015 میلادی برابر با 15 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری یک منبع آگاه از طرح های صادرات نفت ایران روز سه شنبه اعلام کرد صادرات نفت خام این کشور در ماه اکتبر به پایین ترین رقم در هفت ماه گذشته کاهش پیدا خواهد کرد. این درحالی است که ایران برای افزایش صادرات نفت خام خود، پس از امضای توافق هسته ای تلاش می کند.
بنابراین گزارش ،کاهش میزان فروش نفت خام ایران در حالی است که این کشور پیشنهاد تخفیف در بهای نفت را به خریداران آسیایی خود مطرح کرده است تا بدین ترتیب آنها را به خرید نفت خام تحریک کند. ایران در تلاش است تا سهم بازار خود را که در پی سه و نیم سال تحریم کشورهای غربی، در مقابل رقبایی از قبیل عربستان سعودی از دست داد دوباره به دست بیاورد.
میزان محموله های بارگیری شده نفت خام در ماه های سپتامبر و اکتبر - که بیشتر آنها در ماه های اکتبر و نوامبر به مقصد خواهد رسید- حاکی از آن است که میزان خرید نفت خام ایران توسط خریداران عمده در کشورهای آسیایی، برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا خواهد کرد. عملیات تعمیرات و نگهداری در پالایشگاه های کشورهای خریداری کننده نفت خام ایران و پیش بینی زمستان نه چندان سرد امسال نیز در این کاهش ها تاثیر داشته است.
چین که بزرگترین خریدار نفت خام ایران است، واردات نفت خام از این کشور را به کمترین میزان خود طی نزدیک به یک سال گذشته رسانده است

به اشتراک گذاشتن اخبار: