ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

22:59 | مه19 تهران

ظريف: اولويت نخست ما اجراي توافق هسته اي است

تاریخ: 09:56, 07-10-2015.


تهران. چهار شنبه، 7 اکتبر 2015 میلادی برابر با 15 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری ظریف در گفتگو با نیویورکر گفت به این علت دیدار روحانی و اوباما برای ما اولویت نداشت که در حال حاضر برنامه دولت ایران اجرای توافق است و اولویت نخست ما این است.
بنابراین گزارش ، ظریف در پاسخ به سئوال خبرنگار نیویورک که پرسید آیا می دانستید اوباما قصد دارد با شما دست بدهد: گفت: خیر، اصلا مرسوم نیست که رییس یک حکومت برای دست دادن با یک وزیر خارجه برنامه ریزی کند. اینکه یک رییس جمهور در این باره برنامه ریزی کند یک کسر شان برای خود وی محسوب می شود. اوباما دو ساعت پیش از آن در مجمع عمومی سخنرانی کرده بود و ما انتظار نداشتیم که به سالن مجمع عمومی باز گردد. در حالی که من در حال خروج از سالن بودم باراک اوباما به دلیلی که من نمی دانم در حال ورود به سالن بود و ما تنها با یکدیگر روبرو شدیم. به نظر من بیشتر این یک تصادف بود.
خبرنگار پرسید آیا این مسئله پیامدهایی برای شما در کشورتان خواهد داشت؟ ظریف پاسخ داد: همین حالا هزینه هایی در کشورم داشته است. با این حال هر کاری که می کنم در کشورم برایم هزینه ندارد بنابراین این یک رویداد خیلی غیرمعمول نیست.
خبرنگار نیویورک پرسید، چرا حسن روحانی رییس جمهور ایران تمایلی به گفتگو با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نداشت؟ مسئولان کاخ سفید اعلام کرده بودند که علاقمندند این بار روحانی با اوباما دیدار کند.
ظریف پاسخ داد: به این علت که ما معتقدیم در حال حاضر برنامه ما اجرای توافق است و اولویت نخست ما این است. نباید کاری صورت گیرد که شرایط پیچیده شود. آنچه برای ما مهم است محتوا است نه ظاهر

به اشتراک گذاشتن اخبار: