ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

14:59 | ژوئن03 تهران

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد ایران: دولت عربستان ناکارآمدي خود را جبران کند

تاریخ: 16:08, 06-10-2015.


تهران. سه شنبه، 6 اکتبر 2015 میلادی برابر با 14 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفت: دولت عربستان با پذیرفتن مسئولیت فاجعه منا، پرداخت غرامت و همچنین با بهره بردن از ظرفیت های جهان اسلام و مشارکت دیگر کشورهای اسلامی حادثه ای را که ناشی از سوء تدبیر و ناکارآمدی کشورش بوده است جبران کند.
حسین نوش آبادی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: پس از وقوع این حادثه تلخ با تشکیل ستاد ویژه در دولت با حضور وزرا مقرر شد در اسرع وقت پیکرهای پاک جانباختگان انتقال یابد و همچنین درمان مصدومان انجام شود.
وی گفت: شناسایی مفقودان با تلاش شبانه روزی سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هلال احمر و نیز کار انتقال پیکرهای پاک حجاج در حال انجام است و با انتقال 80 پیکری که تا آخر امروز به ایران می آیند این موضوع پیگیری می شود.
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیکر حجاجی که به ایران منتقل شده اند 298 نفر خواهد بود و امیدواریم تا پایان هفته هویت دیگر پیکرهای پاک عزیزانی که شناسایی کامل نشده اند اما ایرانی بودن شان اثبات شده است با انتقال به داخل کشور و انجام برخی اقدامات آزمایشی از جمله آزمایش دی ان ای مشخص شود و آن 166 نفر هم پس از شناسایی کامل تحویل استان‌هایشان شوند و خانواده‌های آن ها از نگرانی در بیایند

به اشتراک گذاشتن اخبار: