نعمت زاده: در دوره جديد آلمان از اولويتهاي همکاري با ايران است

تاریخ: 11:14, 06-10-2015.


تهران. سه شنبه، 6 اکتبر 2015 میلادی برابر با 14 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به روابط دو کشور ایران و آلمان تصریح کرد: در دوره جدید همکاریهای ایران با سایر کشورها، آلمان یکی از اولویتهای همکاری محسوب می شود.
بنابراین گزارش ؛ محمدرضا نعمت زاده در دیدار با  اولاف لیس ، وزیر اقتصاد ایالت نیدر زاکسن آلمان گفت: در فضای جدید به وجود آمده بین ایران و دیگر کشورها تلاش می کنیم با اتخاذ سیاستهای جدید روابط خود را به صورت بلندمدت تعمیق و گسترش دهیم.
وی افزود: سرمایه گذاریهای مشترک می تواند ضامن این همکاریها باشد چرا که بخش صنعت در ایران از فناوریها و ماشین آلات آلمانی استفاده می کند.
نعمت زاده با بیان اینکه گرچه کشورهای اروپایی و غیراروپایی استقبال خوبی برای همکاری دارند اما ما برای آلمان به دلیل روابط بین دو کشور،‌ اولویت قائل هستیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بزرگترین مزیت ایران را نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده ذکرکرد و قابلیت و توانایی علمی و فنی کشور را در این جهت در سراسر جهان اثبات شده دانست و گفت: با استفاده از این ظرفیت در کنار تجارب ارزنده آلمان می توانیم هم افزایی لازم را برای افزایش تعاملات ایجاد کنیم.
نعمت زاده در ادامه، با بیان اینکه ایران به لحاظ منابع طبیعی و نفت و گاز رتبه های نخست را در بین کشورها از آن خود کرده است افزود: توسعه فعالیتها و منابع مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین تجهیزات و صنایع پایین دستی جزء اولویتهای ماست.
به گفته وی ؛ برنامه راهبردی 10 ساله در صنعت می تواند راهنمایی برای سرمایه گذاران باشد به طوری که دراین برنامه رشد 10 تا 12 درصد به صورت سالانه در بخش صنعت پیش بینی شده است که به رغم مشکل بودن امیدواریم بتوانیم به آن دست یابیم

به اشتراک گذاشتن اخبار: