رئيس جمهور ایران: وزير خارجه از قهرمانان ملي تاريخ کشور است

تاریخ: 10:57, 06-10-2015.


تهران. سه شنبه، 6 اکتبر 2015 میلادی برابر با 14 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رئیس جمهور ایران با اشاره به پیگیری های فشرده فاجعه منا گفت: خوشبختانه ندای مظلومیت مردم در حضور سران کشورها در سازمان ملل متحد به گوش جهانیان رسانده شد و وزیر خارجه که از قهرمانان ملی تاریخ کشور است همه تلاش خود را برای پیگیری این موضوع انجام داده است.
بنابراین گزارش ، آقای روحانی در همایش ملی روز روستا افزود: وزیر امورخارجه از لحظه اول این حادثه همه تلاش و کوشش خود را برای رایزنی با مسئولان سیاسی در سطح جهان و دبیرکل سازمان ملل انجام داد و می دهد.
وی گفت: وزیر بهداشت نیز که همواره زحمات وی را در امر سلامت کشور شاهدیم با وجود پیچیدگیها و مشکلات با حضورش در عربستان تلاش و پیگیری های جدی داشت.
رئیس جمهور گفت: وزیر کشور و سایر مسئولان نیز زیر نظر معاون اول رئیس جمهور اقدامات لازم را پیگیری کردند و این اقدامات را ادامه می دهند.
آقای روحانی با اشاره به اینکه حجاج 20کشور در فاجعه منا آسیب دیدند درباره ادامه پیگیری ها گفت: این اولین قدمهاست و ایران اولین کشوری است که موفق به انتقال پیکرهای مطهر به کشور شد و بیشترین تلاش را امروز برای شناسایی پیکرها انجام می دهد و امیدوار هستیم افرادی که در لیست مفقودان هستند به زودی به کشور بازگردانده و شناسایی شوند.
وی تاکید کرد: ایران بیشترین تحرک را در خصوص فاجعه منا در سطح جهانی داشته و همچنین زیباترین کلمات را در این زمینه رهبر معظم انقلاب بیان کردند.
رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه زبان من از تجلیل بزرگی ملت ایران قاصر است گفت: ملت بزرگ، صبور ، سرافراز و قدرتمند ایران به زیبایی ، همدلی و همنوایی را به نمایش گذاشتند.
آقای روحانی خاطرنشان کرد: در تشییع پیکرهای مطهر اجتماع و حضور مردم را برای دلداری و تسلیت به خانواده ها شاهد بودیم که نشان انسجام ملی و وحدت ملی و یکپارچگی ملت است که به آن و ایرانی بودن خود افتخار می کنیم همانطور که به مسلمان بودن خود و عشق به خاندان رسالت و انقلاب اسلامی و حرکت پرشوری که در میان مردم است افتخار می کنیم.
وی گفت: هرچه دولت در این دو سال به دست آورده در سایه امید و حضور و مشارکت و فعالیت و تلاش مردم بوده است

به اشتراک گذاشتن اخبار: