ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

7:08 | سپتامبر29 تهران

دستگیری 40 تروریست در ایران

تاریخ: 03:14, 22-07-2016.

تهران. جمعه، 22 جولای  2016 میلادی برابر با 1 مرداد 1395 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، با کشف تونل 40 متری در شرق ایران 40 نفر که قصد انفجار داشتند، دستگیر شدند.
بنا بر این گزارش، وزیر کشور ایران در تشریح جزئیات کشف و انهدام گروهک تروریستی در شرق این کشور تصریح کرد: دو شب پیش در یکی از مناطق شرق کشور نیروهای امنیتی در نیروی انتظامی و سپاه یک تونل 40 متری به عمق 20 متر را کشف و منهدم کردند. آقای رحمانی فضلی گفت: به دنبال آن 40 نفر که قصد انفجار در آن حوالی را داشتند دستگیر شدند.
وزیر کشور ایران ادامه داد: در غرب کشور هم کومله‌ها و دموکرات‌ها پس از 20 سال توقف بار دیگر عملیات نظامی انجام می‌دهند.
رحمانی فضلی تاکید کرد: اگر هر تحول مثبت و منفی در داخل کشور رخ بدهد، دشمنان در پی‌ بهره‌برداری‌ به نفع خود هستند.
وی با اشاره به تحولات منطقه‌ای اظهار داشت: در همه کشورهای منطقه ناآرامی و بی‌ثباتی دیده می‌شود و به نوعی جنگ جهانی در ابعاد منطقه‌ای شکل گرفته است.
وزیر کشور ایران کودتای نافرجام ترکیه را از جمله ناامنی‌ها در منطقه خواند و ادامه داد: کودتا در ترکیه همه تحلیلگران سیاسی و بازیگران منطقه‌ای را دچار یک شوک عظیم کرد چرا که کشوری که ادعای قدرت داشت یک شبه با تحول غیرقابل پیش بینی مواجه شد.
وی خاطر نشان کرد: دوست و دشمن در منطقه اگر بخواهند کاری در تحلیل‌ها و اقدامات  انجام دهند، اثرگذاری ایران را نادیده نمی‌گیرند.
رحمانی فضلی گفت: همه رسانه‌های خارجی روی ایران و اینکه ما در حال ساخت سلاح‌های اتمی هستیم، جنگ روانی به راه انداخته بودند اما الان چنین چیزی نداریم.
وزیر کشور برخی ادعاها را مبنی بر اینکه امریکا امروز سر عقل آمده و دشمنی‌اش با ایران کم شده است رد کرد و افزود: من به عنوان وزیر کشور می‌گویم که چنین چیزی نیست.
رحمانی فضلی افزود: امریکا دشمن ماست و از دشمنی‌اش کاسته نشده است لذا امریکا  در برابر اقتدار ملت ایران و همچنین با توجه به تحولات منطقه‌ای، مجبور شد در مواضع خود کوتاه بیاید.

به اشتراک گذاشتن اخبار: