ایرتاگ
خبرگذاری تلگراف ایران

8:50 | اکتبر24 تهران

افزايش صادرات گاز ايران به ارمنستان

تاریخ: 04:10, 05-10-2015.

تهران. دوشنبه، 5 اکتبر 2015 میلادی برابر با 13 مهر 1394 هجری خورشیدی. ایرتاگ- خبرگزاری تلگراف ایران. به گزارش خبرنگار خبرگزاری، وزیر نفت ایران پس از دیدار با وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان از افزایش صادرات گاز به این کشور خبر داد.
بنا بر این گزارش، بیژن زنگنه، پس از دیدار بعد از ظهر دیروز با یرواند زاخاریان، وزیر انرژی و منابع طبیعی ارمنستان، به سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به دعوت نخست وزیر ارمنستان به ایروان در آینده نزدیک اشاره کرد و درباره مهمترین محور دیدار دیروز گفت: در این دیدار درباره افزایش صادرات گاز ایران به ارمنستان و متناسب با آن افزایش واردات برق ایران از ارمنستان گفتگو شد.
وی با یادآوری این که چارچوب همکاری بین دو کشور همانند گذشته خواهد بود، افزود: جزئیات افزایش مبادلات بین ایران و ارمنستان قرار است بین دو کشور بررسی شود.
تهران و ایروان در سال 2004 میلادی توافقنامه ای رسمی را در زمینه عرضه گاز ایران به ارمنستان امضا کردند. ظرفیت سالانه خط لوله صادراتی حدود دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب است؛ بر اساس توافقنامه میان دو طرف، گاز صادراتی ایران به مصرف نیروگاه های تولید برق در ارمنستان خواهد رسید و در عوض ایران از ارمنستان، برق وارد می کند.

به اشتراک گذاشتن اخبار: